11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


dba.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Problem çözme
Olgu / Vaka çalışması
Soru & Cevap
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Dersin sonunda öğrenciler iç kontrol mekanizmalarına yönelik teorileri anlayıp yorumlayabileceklerdir
  • Dersin sonunda öğrenciler iç kontrol prensiplerini anlayabileceklerdir
  • Dersin sonunda öğrenciler iç kontrole yönelik yönetici ve denetçi sorumluluklarını anlayabileceklerdir
  • Dersin sonunda öğrenciler iç kontroldeki COSO içeriklerini tanımlayabileceklerdir
  • Dersin sonunda öğrenciler iç kontrolün risk içeriklerini tanımlayabileceklerdir
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 İç Denetime ve İç Kontrole Giriş Internal Auditing: Assurance and Consulting Services by Kurt Reding, Chapter 1.
2 İç Kontrolün Amaçları, İç Kontrole Yönelik Yönetim ve Denetçi Sorumlulukları http://www.coso.org/, Internal Auditing: Assurance and Consulting Services by Kurt Reding, Chapter 6.
3 İç Kontrol COSO İçerikleri http://www.coso.org/
4 İç Kontrol Dökümantasyonunun Anlaşılması Selected Readings (case studies, articles etc.)
5 Kontrol Riskinin Ölçümü Selected Readings (case studies, articles etc.)
6 Kontrol Testleri Selected Readings (case studies, articles etc.)
7 Riskin Belirlenmesin ve Maddi Doğruluk Testlerinin Yapılması Selected Readings (case studies, articles etc.)
8 İç Kontrol Sürecinin Değerlendirilmesi, Raporlanması ve Test Edilmesi Accounting, Auditing & Assurance Services: A Systematic Approach Irwin/McGrawHill; 3rd Edition, Part 1.
9 İç Denetime Giriş Accounting, Auditing & Assurance Services: A Systematic Approach Irwin/McGrawHill; 3rd Edition, Part 1.
10 İç Denetim Standartları Internal Auditing: Assurance and Consulting Services by Kurt Reding, Chapter 2.
11 İç Denetimin Planlanması Accounting, Auditing & Assurance Services: A Systematic Approach Irwin/McGrawHill; 3rd Edition, Part 3.
12 İç Denetimin Planlanması Accounting, Auditing & Assurance Services: A Systematic Approach Irwin/McGrawHill; 3rd Edition, Part 3.
13 Pazarlama, Satın Alma ve Üretim Accounting, Auditing & Assurance Services: A Systematic Approach Irwin/McGrawHill; 3rd Edition, Part 5.
14 İnsan Kaynakları Yönetimi, Hazine ve Stratejik Planlama Selected Readings (case studies, articles etc.)
15 Finansal Raporlama Süreci Denetimi Selected Readings (case studies, articles etc.)
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
40
Final Sınavı
1
50
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
50
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
50
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
10
2
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
2
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
10
Final Sınavı
1
12
    Toplam
90

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 İşletme alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak ve stratejik düşünmeyi prensip haline getirmek X
2 İşletme alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek,  bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek X
3 İşletme alanında öğrendiklerini firma/kurum bünyesinde analiz etmek, yorumlamak, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak X
4 İşletme alanında öğrendiği kavram ve düşünceleri, ulusal ve uluslararası boyutta yorumlamak, karşılaştırmalı ve disiplinler arası analiz yapıp uygulamak X
5 İş hayatında kalite ve üretkenlik ilkelerini bilmek ve uygulamak X
6 Inovatif/yaratıcı ve yenilikçi düşünmek,  öğrenilen bilgileri sadece benzer durumlara değil, yeni ve alışılmamış ortamlara da uygulamak X
7 Liderlik vasıflarını kazanmak ve başarı ile uygulamak X
8 Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak X
9 Bulunduğu bölgenin ekonomisini çok iyi tanımak, hem yerel hem de küresel düşünüp, öğrenileni uygulamak X
10 İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek, işletme alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve uygulamak X
11 Bir yabancı dili kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile iletişim kurmak (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) X
12 İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek
13 İşletme alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”)

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010